شاید فکر کنید که تاریخچه لباس زیر در زندگی ما قدمت چندانی ندارد، اما درواقع از زمانی که انسان های اولیه از برگ برای پوشاندن بدن خود استفاده می کردند لباس زیر شکل گرفته است. اگر دقیق تر به بررسی شکل گیری این نوع پوشش بپردازیم متوجه می شویم که استفاده از لباس زیر درحدود 450 سال پیش از میلاد مسیح در یونان آغاز شده است. درواقع لنگی اولین لباس زیر در تمدن های قدیم بوده است سپس نوار هایی که برای پوشاندن برجستگی بدن زنان استفاده می شد در لیست قرار می گیرید. در این طرف دنیا، زنان از سینه بندهای پارچه ای در ایران باستان استفاده می کردند که بعدها زنان رومی از آنها آموخته بودند و در همان زمان در مصر پادشاهان از شورت هایی در لباس های خود استفاده می کردند. .

اگه بخواهیم دقیق تر دوره باب شدن لباس زیر را بررسی کنیم می بینیم که از قرون وسطا پوشیدن سوتین در زنان باب شد. البته درقرن 13 لباس زیر بیشتر برای باریک کردن کمر استفاده می شد. گن های لاغری از اواسط دوره ویکتوریا در قرن 16 بسیار متداول شد و لباس زیر اصلی محسوب می شد.

اما بعد از انقلاب صنعتی که دراواخر قرن 18 شکل گرفت و تحول عجیبی به خصوص در صنایع نساجی به وجود آمد تغییراتی در نوع پوشش مردم ایجاد کرد و نخستین لباس زیر در این دوره در سال 1868 تولید شد که به صورت یکسره طراحی شده بود و نقش لباس خواب را نیز بازی می کرد که ابتدا فقط برای زنان طراحی می شد اما بعدها برای مردان نیز تولید شد. از این زمان به بد لباس زیر های مردانه به صورت شورت طراحی شد و برای زنان نیز استفاده از کرست بسیار رواج یافت. از نیمه دوم قرن 20 با توجه به گسترش تبلیغات تولید کنندگان با رنگ ها و طرح های مختلف به تولید لباس زیرها پرداختند. در این زمان لباس زیر زنان به جای تمرکز بر کمر و باریک نشان دادن آن، بر برجسته نشان دادن سینه ها تاکید داشت. از این پس لباس زیرها با طرح های مختلف برای آقایان و خانم ها به بازار وارد شد و به مرور توانست بازار مخصوص خود را پیدا کند و به عنوان یک بخش مجزا در عرصه پوشاک جا بگیرد.

  • Mirjalali
  • اردیبهشت 20, 1398
  • 4596 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه